Dagens upplevelser

Hej,
Idag hade vi en föreläsning som alla nior lyssnade på. Vi läser om andra världkriget nu, och det var en jude som har överlevt koncentrationsläger som kom till oss. Det var en väldigt häftig upplevelse att få lyssna till honom. Jag tänkte på att vi är den sista generationen som kommer att få höra sådana här historier. Mina barn tex kommer inte ha någon möjlighet att uppleva detta. Den här mannen är 87 år gammal och var 16 år i slutet av kriget. Han pratade i närmare tre timmar men det var väldigt intressant hela tiden. Det var många där inne som släppte en tår, och jag var väldigt nära flera gånger. Det var så rörande, för han själv darrade på rösten då och då när han mindes tillbaka. Jag kan inte förstå hur mänskligheten kan vara så grym ibland.
- det senaste från min weheartit ---> följ mig gärna HÄR
 
Men nu till något mindre sorgligt. Jag hade gymnasiematte idag med ungefär tio andra från alla nior. Det var en lärare från vårt "lokala gymnasie" som kom till skolan och undervisade i en timme. Det var kul faktiskt. Man märker att när det plötligt kommer en lärare från gymansiet så för det mycket mer respekt med sig om man jämför med grundskolelärare.
 
Imorgon ska vi ha idrottsprov på morgonen. Jag vill verkligen lyckas med det! Önska mig lycka till! Och på fredag förresten så ska jag se den nya Hungerspelen. Det ska bli spännande! xoxo

Inspiration | |
#1 - - HAIDISBLOG-:

SV: åh tack fina du :)

#2 - - Milina Salihodzic:

Jättefint collage!

#3 - - AnnaCecilia:

Bra att ni får höra en berättelse hämtad ur verkligheten.

#4 - - fanny selmersson:

Vi läser också om andra världskriget nu, dock är det bara böcker för våran del. Hade gärna fått höra något liknande!

#5 - - MARIA - mode, outfits & inspiration:

Fint collage! :)