Mugcake

På lovet gjorde jag en så kallad mugcake! En kaka i kopp som "gräddas" i mikron. Måste säga att jag inte smakat något liknande förut, så det är svårt att beskriva smaken då det inte går att jämföra med något.
Upptäckte dock nu att jag läste fel och tog kakao istället för kanel... Ett tips är i alla fall att ta extra kanel för det smakar inte så mycket. Jag hällde även i en skvätt mjölk. Det är ganska torrt så att äta den tillsammans med bär, frukt eller yoghurt rekommenderas.
 
En halv banan
1 dl havregryn
1 ägg
frysta hallon eller andra bär
1 krm kanel
1 msk kokos
& lite olja att smörja in koppen med
 
Mixa ihop halva bananen, havregrynen och ägget.
Blanda ner resten av ingredienserna.
Häll smeten i den smorda koppen.
In i mikron i ca 1,5 min.
 

Livet genom min iPhone, Recept | |