STHLM

Hej, nu var det ett tag sedan. Tiden går fort när man har mycket att göra. Innan jag berättar om helgen så ska jag meddela att svenskatalet som jag höll i torsdags gick bra, jag kände mig väldigt nöjd. Igår fick vi tillbaka matteprovet om sannolikhet, det jag tyckte var lite svårt, men trots det gick det lika bra som vanligt. Idag skrev vi nationellt i svenska - läsförståelse och på torsdag är det nationellt i svenska igen - skriftligt. Efter denna veckan fortsätter det med engelska... pust
 
I lördags morse tog jag, mamma, Sofie och Magnus tåget upp till Stockholm. Så det blev ett kul avbrott i vardagen med en trip till huvudstaden under helgen. Vi bodde på Scandic och tog tåget hem igen vid 17.13 på söndagen. Främst åkte vi upp för shoppingen och för att vi inte varit där på länge. Jag hade sparat mina födelsedagspengar och sådär, så jag spenderade en del, men på behövliga saker. Är jättenöjd.
 
På lördagskvällen var vi på Wallmans. Det var en liten överraskning. Mamma hade bara sagt att vi skulle på restaurang. Jag och Sofie blev lite förvånade när vi förstod vad det innebar. Det är show samtidigt som man äter femrättes (dock små, annars hade vi aldrig orkat hehe) och de var jätteduktiga. De hade verkligen talang. Så, en kul helg i Stockholm helt eneklt. Och inte blev det sämre av att solen sken och körsbärsträden i Kungsträdgården blommade.
 
 
 
Nedan är de bästa inköpen:

Livet genom min iPhone, Mindre trips, New in | |