Skolavslutning osv.

Som de flesta nog redan känner till är det idag onsdag och vi är inne på första veckan på sommarlovet. Det har dock inte jag fattat ännu, att det är sommarlov. Det är ganska svårt att ta in när man har längtat efter det så länge och så är det plötsligt här.
 
Sista veckan i skolan gjorde vi i princip ingenting. Vi behövde inte ens komma till lektionerna, eftersom det inte fanns något att göra. På onsdagen var det klassdag och då tog vi en fika på Roddys. På eftermiddagen kollade jag, Vilma, Matilda och resten av Ljungby på studenterna som sprang ut. Sen gick vi ner till stan och kollade på alla flaken. Efter det var jag hos Vilma en stund innan det var dags att cykla hem och duscha o sådär inför skolavslutningen.
 
Skolavslutningen tog bara en halvtimme haha, men sen gick vi ner till glasstorget en stund. Skolavslutningsdagen bjöd på underbart väder (bilden till höger längst upp) så jag tog av sminket och satt ute och solade. Som jag nämnde i torsdags så brände jag mig. Jag var helt knallröd i ansiktet och på bröstet. Men aja, jag blev brun sen i alla fall eheh.
 
Denna tröjan som jag hade på mig på kvällen var ett riktigt spontanfynd, men jag gillar den starkt. Kvällen blev i princip så som jag skrev att planerna var i torsdags. Klassen träffades på Maxi och sen lagade vi tacos hos Gustaf S. Runt halv åtta stack jag, Vilma och Matilda vidare till GA. Det var inte riktigt det folket som det var tänkt från början där men det var kul ändå. Sedan stack vi till Hembygdsparken där de flesta var.
 
I fredags var det också strålande sol så jag låg ute och solade och sen på eftermiddagen var jag på badet med Oscar, Albin och GA. På lördagen jobbade jag första passet på Donken efter utbildningen och på kvällen var jag en stund hos Jakob Sandström med bland andra Matilda och Herman. På söndagen körde jag Bodypump en timme och sen gick jag på bandet i en timme medan jag lyssnade på Mathilda och Andreas podcast hehe. Sen jobbade jag mitt andra pass på Donken. I måndags var jag på Tc igen och spinnade och på kvällen var jag med Matilda, Alfons och Herman och såg på Game of Thrones :P. Igårkväll (tisdag) var det personalfest på Harrys med McDonalds. Det bästa var maten haha. Tyckte det var gottans. Buffé med allt möjligt var det. På bilden ser ni revben, kycklingklubbor, rotfrukter, guacamole och nachos.
 
Idag ska det packas och tränas för sen drar man vidare till Halmstad och stugan där midsommar ska firas, och efter det direkt till BARCELONA!!!

Livet genom min iPhone | |