Where have I been???

Hallå eller, snart en månad sedan vi hördes... Trots att det är sommarlov har jag faktiskt haft fullt upp och valt att sätta bloggen längst ner på priolistan. Skolan slutade ju torsdagen v23 och sen började jag jobba direkt måndagen v24. Så nu har jag redan jobbat i fyra veckor och har därför bara nästa vecka kvar, och efter det blir det fem veckors ledighet innan skolan börjar. TAGGGG. Perfekt ju, jobba fem, ledig fem. Men varför har jag inte bloggat när jag inte jobbat då? Jo, alltså jag har jobbat mån-fre 7-16 och när jag har kommit hem har jag antingen tränat, övningskört eller pluggat körkortsteori (eller allihop) så det har inte varit så mycket tid över. Nu har jag iaf skrivit och klarat teoriprovet så en sak kan strykas från listan.
 
I vilket fall så tänkte jag sammanfatta lite vad som hänt sen senast.
 
Skolavslutningen överträffade förväntningarna faktiskt. Klassen träffades en stund hemma hos Gustaf S och spelade kort, lekte lite dricklekar och hade det allmänt trevligt. Sedan åkte några av oss ut till Össlöv där det var fest och det var också roligare än förväntat.
 
Sedan jobbade jag två veckor och så var vi framme vid midsommarhelgen. Jag, Vilma, Oscar, Fanny och Elias tog bilen till Halmstad, Östra Straden där jag har stuga, redan på torsdagseftermiddagen efter jobbet. När vi kom fram handlade vi och bäddade o sådär så vi var faktiskt ganska trötta sen och gjorde därför inte så mycket mer. Vi var i Williams stuga en runda, men sen sov vi ganska tidigt. På fredagen gjorde vi destu mer. Det var det kransar in the making och lax med nypotatis, gräslök och gräddfil gjordes till lunch. Men någon timme på soldäck hanns också med. Sen grillade vi kött till kvällsmat och förfestade hos mig innan vi stack ut och mötte upp lite annat folk.
 
Sen stack de andra hem dagen efter men jag stannade en dag till och åkte hem med mamma på söndagen eftersom hon kom ner på lördagen. På lördagskvällen var jag ute en liten runda med Elin och träffa folk men inte mycket mer än så.
 
Efter midsommarhelgen var det jobb en vecka till och sen när helgen kom igen var det dags för mig och Kajsa att åka upp till Stockholm på utbildning till BodyPump-instruktörer. Utbildningen var under hela lördagen och söndagen så vi åkte upp på fredagen direkt efter jobbet. Och jag kan glatt meddela att vi blev godkända båda två så nu får vi hålla i pumppassen vilket vi också ska göra om några veckor.
 
Efter denna hektiska helg var det jobb en vecka till och sen är vi framme i nutid. Idag är det söndag och denna helgen har jag äntligen fått ta det lungt och bara vara, vilket har varit otroligt skönt. Nästa vecka är som sagt min sista jobbvecka så jag hoppas att sommaren vill komma tillbaka sen, dvs solen. Med det sagt avslutar jag detta långa inlägg och vi får se när vi hörs nästa gång helt enkelt. Tills dess, ha det bra!

#1 - - fia:

nu försvann du igen

#2 - - Anonym:

leker vi kurragömma?? för du är omöjlig att hitta :))


Svar: Hahahahahh
Sanna Persson