Det börjar närma sig

Några bilder från Sofies konfirmation i söndags. Eller aa, vill ni se bilder på konfirmanden her self får ni gå in på hennes blogg - här hittar ni den. Fotocred till mig. :P
 
Det var mycket denna veckan, men nu börjar allt ordna upp dig. Sista samhällsprovet skrevs igår och i måndags var det muntligt nationellt i engelska. Återstående denna vecka är två inlämningar, verbtest i spanska och kanske muntligt nationellt i matte annars blir det nästa vecka. På fredag är det friluftsdag då vi ska ut och paddla kanot. Det kan ju bli spännande. Har gjort det en gång innan, på konfirmationslägret för två år sedan.
 
Sen nästa vecka går vi in på slutspurten. Redovisning i engelska och svenska sen är det inte mycket mer än så. Efter det tar jag mentalt sommarlov. På helgen där sen ska jag gå min utbildning på Donken. Och veckan efter det är det sista veckan. Så sjukt. Känns som att vi nyss började. Sen börjar helvetet på rikigt när tvåan drar igång, vill inte ens tänka på det. Sista veckan kommer iaf bli kul. På måndagen ska alla böcker in och på kvällen är det studenternas vinbrännboll. På tisdagen tömmer vi skåpen och på onsdagen är det klassdag. Vi hade tänkt att gå till glasstorget - hoppas vädret håller bara. Studenterna springer ut på onsdagen och sen på torsdagen är det dags för våran skolavslutning. Ska bli så skönt. Skulle egentligen jobba på skolavslutningskvällen (!!!) men jag lyckades fixa det, så jag ska jobba lördagen och söndagen sen istället.
 
Nähä, om man ska återgå till att skriva om Wikileaks och grundaren Julian Assange kanske. Väldigt intressant faktiskt. Vi gör ett fördjupningsarbete på Median och man fick välja att skriva om precis vad man ville (inom kursen såklart). Så igår satt jag och såg en timme lång dokumentär haha. Interesting

Livet genom min iPhone | |