ChokladMugcake

 
1 dl havregryn
1 ägg
1/2 banan
1/2 dl mjölk
1 msk kakao
 
Blanda ihop allt och häll sedan över smeten i en kopp. Värm i micron på full effekt i 2-3 minuter. Servera med resten av bananen och toppa med kokos.
 
Jag gjorde en sån där mugcake igen. Denna var mycket godare än den förra som jag gjorde (ni hittar receptet till den här). Denna var inte lika torr som den förra. Tror dock att det beror på att jag råkade läsa fel i receptet hehe. Jag tog 1,5 dl mjölk och 1,5 banan. Men min rekomendation är i alla fall att ta mer mjölk än vad det står för att det inte ska bli så torrt. 1 dl skulle nog vara bra. Tänk bara på att ju mer mjölk och banan ni tar - destu mer blir det såklart. För mig blev det två koppar eftersom jag råkade ta för mycket mjölk.

Livet genom min iPhone, Recept | |
#1 - - Elin :

Mmm, blir det ungefär som kokosbollar - fast med mer mugcake:ig konsistens?